Bastiaan en Karen huttentocht Oostenrijk - daarna met zijn allen kamperen

2e wandeldag - door het Oberberg dal naar de Franz-Senn-Hütte

Half 8 op, inpakken, ontbijt. Laten 4 oude stokken tijdelijk achter, die nemen we volgende week wel weer mee.

Rond 9u de bus naar Neustift. Taxi zou ons daar om half 10 oppikken, maar komt veel te laat. Lastig, staan we wel op de goede plek? Hebben ze toen ik gister belde wel goed begrepen dat we vandaag naar Seduck willen? Heb ze gebeld, maar contact lukte niet. Sms gestuurd. Tegen 10 kwam hij toch. Gelukkig. Voor €12 samen naar Seduck in het Oberberg dal, en zijdal van het grote Stubaital.

Dan zo'n 7,5 km lopen. Eerst geleidelijk omhoog tussen weilanden door. Onderweg een forellen vijver, wat marmotten in een weiland en een lekker restaurant (Oberissalm) met Kaiserschmarrn. Mmmm. Dan volgt een stevige klim, deels door bos, later wat opener. Helaas wat regen, we schuilen een tijdje onder een struik, maar worden toch vrij nat. Omdat er ook onweer is, wil ik liever pas verder als de kern van de bui voorbij is. Duurt een half uurtje. We worden daarna wel weer warm door de klim. Boven zien we het doel van vandaag al liggen, de Franz-Senn-Hütte. Nog een heel mooi stuk door een moerasgebied waar het pad uit flinke stapstenen bestaat. Vlak bij de hut een forse waterval, gaaf!

In de hut aanmelden, we geven onze eetvoorkeur door voor vanavond (1x vega, 1x vlees), krijgen een kaartje met barcode waarmee we onze drankjes kunnen betalen (avond voor vertrek afrekenen) en mogen onze schoenen achterlaten in de droogkelder, daar zijn warme buizen en een kachel, handig. Dan naar de slaapzaal op zolder, daar zijn 8 'boxen' waarin een matras, twee kussens en twee dekens liggen. Wij hebben box 6. Prima systeem, een slaapzaal wat iedereen toch een soort privé kamertje heeft.

Ik ga douchen, Bastiaan pakt zijn telefoon. Er is wifi.

Om 18u wordt het eten geserveerd. Iedereen heeft een tafel toegewezen, onze naam staat op een tafel die we delen met een Duitse vader met zijn zoon. Wisselen wat ervaringen uit, best leuk. We hebben halfpension met een volledig maal met soep, salade, hoofdgerecht (B vis, ik groentestrudel) en toetje. Ruime porties! Bastiaan gaat daarna weer lekker naar ons bedhok, ik blijf nog lang zitten om de foto's van de afgelopen dagen online te zetten. Ga als 1 van de laatste naar boven. Om 22u moet het rustig zijn in de hut. De slaapzaal is al donker, gelukkig heeft mijn koplampje en rode lamp. Het snurken van de andere slapers valt gelukkig mee.